• 02129123462
  • آدرس: تهران، میدان اقدسیه، خیابان اراج، خیابان 22 بهمن، روبروی بیمارستان نیکان، پلی کلینیک فوق تخصصی نیکان، طبقه 4
درد لگن و مفصل ران - راه‌های درمان

درد لگن و مفصل ران - راه‌های درمان

مدت مطالعه: دقیقه
نویسنده: تیم محتوا
انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

درمان درد مفصل ران و لگن، بستگی به علت آن دارد؛ روش های درمانی این نوع دردها بسته به علت آن از درمان های ساده همچون استراحت تا انجام عمل جراحی متغیر است.

مفصل ران و لگن از جمله مفصل های گوی و کاسه ای هستند که سر استخوان ران همچون گوی کروه ای به درون کاسه لگن چفت شده است. این مفصل به گونه ای طراحی شده است که در برابر نیرو و فشار وزن بالاتنه مقاوم است.

درد مفصل لگن و ران یکی از شایع ترین مشکلات سیستم حرکتی است که می تواند در نواحی مختلف ران و لگن مشاهده شود. درد ران و لگن دلایل مختلفی دارد که از یک آسیب ساده تا شکستگی حاد و شدید متغییر است اما در هر صورت اینگونه دردها به هر دلیلی که ایجاد شود آزار دهنده هستند و می تواند فرد را از انجام فعالیت های ساده روزمره باز دارد.

دلایل متعددی در بروز درد مفصل ران و لگن دخیل هستند که از شایع ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

علت درد مفصل ران و لگن چیست؟

حتما بخوانید: بیماری های مفصلی چیست؟ 

آرتروز لگن

آرتروز یا ساییدگی مفصل لگن مشکل شایع در میان افراد مسن و سالخورده است که در این عارضه غضروف پوشاننده سر استخوان ران تخریب می شود. بروز علائم ناتوان کننده از جمله دردهای شدید در ناحیه لگن که در سر استخوان ران احساس می شود از مهم ترین علائم عارضه آرتروز لگن است.

روماتیسم لگن و ران

روماتیسم از جمله اختلالاتی است که می تواند در مفصل ران و لگن التهاب و درد ایجاد کند؛ روماتیسم از جمله بیماری های التهابی است که اولین علامت آن درد خفیف در نزدیکی لگن و کشاله ران است که این درد صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب شدیدتر می شود.

شکستگی لگن

با اینکه مفصل ران بزرگترین و محکم ترین مفصل بدن است اما می تواند در برابر فشار ها و ضربات مکرر دچار شکستگی شود. عمده ترین علامت شکستگی لگن و ران احساس درد عمیق در قسمت کشاله ران است که در هنگام فعالیت بدنی افزایش می یابد.

بوریست لگن و ران

به ملتهب شدن کیسه های مایع اطراف مفصل ران و لگن، عارضه بوریست می گویند.

از آنجایی که این کیسه ها نقش کم کردن اصطلاک حرکت مفصل ران و لگن را برعهده دارد از این رو با متهلب شدن آنها حرکت استخوان ها در کنار یکدیگر دردناک است و بیمار در هنگام راه رفتن به درد شدید لگن و ران دچار می شوند.

التهاب تاندون های لگن

التهاب تاندون های لگن یا تاندونیت لگن عارضه ای است که به دنبال تحریک و التهاب تاندون های که استخوان را به یکدیگر متصل می کند ایجاد می شود با ملتهب شدن این بافت ها استخوان ها به یکدیگر نزدیک شده و احتمال سابیده شدنشان بالا می رود.

آسیب دیدن عضلات ران

عضلات همسترینگ، عضلات چهار سر ران و عضلات ادکتور سه عضله اصلی لگن و ران هستند که نقش حمایت و پشتیبانی از عضلات را برعهده دارند. علاوه بر مشکلات اسکلتی، آسیب دیدن هریک از این عضلات نیز باعث بروز درد و ناراحتی در ناحیه ران و لگن می شود.

دردهای ارجاعی از ستون فقرات

بیماری دیسک کمر، سیاتیک، تنگی کانال نخاعی از جمله بیماری ها و اختلالاتی هستند که بیمار در پی آن درد شدیدی را در ناحیه باسن، لگن و ران پا احساس می کند.

نکروز یا سیاه شدن سر استخوان ران

نکروز یا سیاه شدن سر استخوان ران زمانی ایجاد می شود که بافت استخوان به دلیل اختلال در خونرسانی آسیب می بیند. معمولا این بیماری استخوان لگن در ناحیه بالای ران را تحت تاثیر قرار می دهد از این رو بیمار در کشاله ران و قسمت پایینی ران احساس درد می کند.

البته بغیر از دردهای اسکلتی در برخی مواقع ممکن است علت درد ران و لگن در خانم ها و آقایون بیماری های داخلی باشد که از رایج ترین آن ها می توان به:

  • عفونت دستگاه اداری و تناسلی خصوصا در خانم ها
  • ضربه دیدن یا چرخش بیضه ها در آقایون
  • عفونت های لگنی در خانم ها
  • باداری و حاملگی های خارج از رحمی

 

کف پای صاف

صافی کف پا مسئله شایعی است و به‌طور معمول، به‌خاطر کمبود حمایت تاندون از قوس کف پا ایجاد می‌شود. همین وضعیت ممکن است باعث درد کمر، لگن و زانو بشود.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه فردی که کف پای صاف دارد، در معرض ریسک ناهماهنگی وضعیت بدنی (posture) ناشی از وضعیت ضعیف پاها هم قرا دارد.

وقتی قوس کف پا روی زمین فرو می‌ریزد، یعنی شکل صافی به خود می‌گیرد، استخوان‌های ساق پا و ران به‌سمت داخل می‌پیچند. همین وضعیت باعث ایجاد فشار روی مچ پا، زانو، باسن و کمر می‌شود.

پس اگر کف پای شما هم صاف است، برای پیشگیری از درد مفاصل ران و لگن حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان لازم انجام بشود.

 

گیر افتادن عصب پوستی خلفی ران

عصب پوستی خلفی ران که با نام عصب پوستی خلفی فمورال (Posterior Femoral Cutaneous Nerve) هم شناخته می‌شود، عصبی حسی است که از اعصاب شبکه خاجی مشتق می‌شود.

این عصب حسی از جلوی لگن عبور کرده و به‌سوی ران می‌رود. گیر افتادن عصب پوستی خلفی ران، می‌تواند باعث درد و احساس سوزش در نواحی ران و لگن فرد بشود.

 

تومور کندروسارکوم

کندروسارکوم (Chondrosarcoma) نوع نادری از سرطان است که به‌طور معمول از استخوان‌ها شروع می‌شود. البته گاهی اوقات در بافت نرم نزدیک استخوان هم رخ می‌دهد.

کندروسارکوم اغلب در مفاصل لگن و شانه اتفاق می‌افتد. به‌ندرت ممکن است در استخوان‌های ستون فقرات هم دیده بشود. البته همان‌طور که گفتیم، این تومور بسیار نادر است.

 

علائم درد مفصل ران و لگن

علائم درد مفصل ران و لگن براساس بیماری هایی که در خود کشاله ران، مفصل ران و یا لگن وجود دارد؛ متغیر است. البته همان طور که مشاهده کردید شاید منشا درد ران و لگن جایی دیگری بوده و درد به صورت ثانویه به قسمت ران و لگن زده می شود. این دردها در تمام نواحیه لگن و ران احساس می شوند که از شایع ترین علائم آن می توان به:

  • شدید شدن درد در زمان دراز کشیدن برروی ران و لگن آسیب دیده
  • افزایش درد ران و لگن در هنگام فعالیت های بدنی شدید
  • خشک و سفت شدن حرکات مفصل ران
  • گزگز و بی حسی و احساس سوزش در ران و لگن
  • شدید شدن درد لگن در هنگام نشستن
  • دردهای که با راه رفتن طولانی مدت شدید می شود
  • تشدید درد در هنگام بالا رفتن از پله ها، چماتمه زدن
  • دردهایی که حالت تیرکشنده دارند

در صورتی که در کنار درد لگن و ران هرکدام از علائم و دردهای زیر وجود داشته باشد باید به صورت اورژانسی در اولین فرصت به پزشک ارتوپد مراجعه کنید:

  •  درد های عصبی لگن
  •  دردهایی که با احساس ضعف شدید و بی حسی در اندام های تحتانی همراه باشد.
  •  دردهایی که در آن فرد قادر به تحمل وزن و قدم گذاشتن را ندارد.
  •  دردهایی که با علائم بیماری های التهابی از جمله تب و لرز همراه است
  •  متورم و سفت شدن مفصل ران 

تشخیص علت درد مفصل ران و لگن

تشخیص علت درد های مفصلی برعهده متخصص و جراح ارتوپد است. جراح ارتوپد با شما درباره علائم و نوع دردهایتان صحبت می کند و پس از انجام یک معاینه فیزیکی و آزمایش های تشخیصی به علت درد ران و لگن شما پی می برد.

تشخیص بوسیله معاینه فیزیکی

از جمله کارهایی که پزشک در طی معاینه فیزیکی از بیمار، انجام می دهد شامل:

  • بررسی محدودهای حرکتی
  • لمس کردن موضع درد
  • بررسی نحوه راه رفتن بیمار
  • ارزیابی تک تک علائم و نشانه های آسیب دیدگی اجزای ران و لگن

تشخیص علت درد ران و لگن بوسیله روش های تصویربرداری

  • رادیوگرافی از مفصل ران و لگن
  • تصویربرداری ام آر آی ( بررسی وضعیت استخوان و بافت نرم)
  • تصویربرداری سی تی اسکن

 

راههای درمان درد ران و لگن چیست؟

در صورتی که علت درد ران و لگن به دنبال آسیب های جزئی و خفیف همچون آسیب های ورزشی ایجاد شده باشد در این صورت علائم درد را می توان با یک دوره استراحت و کم کردن فعالیت های بدنی تسکین داد.

اگر درد ران و لگن شما به یک درد مزمن و روزانه تبدیل شود و با استراحت و کاهش فعالیت تسکین نیابد در این صورت بهتر است بدانید علت درد شما یک مشکل جدی است که نیاز به یک اقدام درمانی جدی دارد. با اینکه برای درمان دردهای ران و لگن باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید اما برای تسکین چنین دردهایی می تواند از روش های زیر استفاده کنید:

 

راههای درمان درد ران و لگن

 

  • استراحت و اجتناب از فعالیت های شدید
  • گرما درمانی یا یخ درمانی ( در صورتی که درد شما با التهاب همراه باشد می توانید از یخ استفاده کنید؛ و برای تسکین دردهای ناشی از خشکی و سفتی عضلات می تواند از کمپرس آب گرم استفاده کنید)
  • انجام حرکات کششی مخصوص دردهای ران و لگن
  • آب درمانی و راه رفتن در آب گرم
  • کم کردن وزن به منظور کم شدن فشار وارده بر مفصل لگن و ران

زمانی که برای درمان دردهای ران و لگن نزد متخصص ارتوپد بروید؛ پزشک برای درمان سریع و قطعی درد ران و لگن شما عموما از چنین روش هایی برای درمان درد شما استفاده می کند:

  • دارودرمانی ( تجویز داروهای مسکن و ضد التهاب )
  • فیزیوتراپی به منظور تقویت عضلات و افزایش دامنه حرکتی
  • تزریق درمانی( اوزون تراپی، تزریق داروی کورتیکواستروئید، تزریق ژل اسید هیالورنیک )
  • جراحی لگن توسط جراحی استئوتومی لگن و ران
  • جراحی لگن به کمک جراحی تعویض مفصل ران و لگن

 

منبع :

ssfoot.com

mass4d.com

mayoclinic.org


مطالب مشابه

عکس آرتروز زانو و تشخیص آن با رادیوگرافی و سونوگرافی
عکس آرتروز زانو و تشخیص آن با رادیوگرافی و سونوگرافی

از مهم ترین روش‌های تشخیص آرتروز استفاده از تصاویر اشعه ایکس، ام‌آرآی و سی تی اسکن است. تشخیص به‌موقع این اختلال باعث می‌شود درمان هرچه سریع‌تر آغاز شود و فرسایش و سائیدگی کمتری در استخوان و غضروف اتفاق بیفتد.

زانو درد چرا ایجاد می شود و چطور درمان می شود؟
زانو درد چرا ایجاد می شود و چطور درمان می شود؟

زانودرد، درد یا ناراحتی است که در داخل یا اطراف مفصل زانو احساس می‌شود. محل احساس درد زانو و درمان آن معمولاً به این بستگی دارد که کدام قسمت از مفصل و چرا آسیب دیده است.

علت زانودرد در چهل سالگی چیست و چطور درمان می شود؟
علت زانودرد در چهل سالگی چیست و چطور درمان می شود؟

با افزایش سن، درد زانو به‌طور طبیعی ایجاد می‌شود. بااین‌حال، سن تنها عامل پشت زانودرد نیست. امروزه حتی افراد 30 تا 40 ساله نیز درد زانو را تجربه می‌کنند که بیشتر به‌دلیل اضافه‌وزن و سبک زندگی کم‌تحرک است.

داروی گاباپنتین برای آرتروز - عوارض و نحوه اثربخشی
داروی گاباپنتین برای آرتروز - عوارض و نحوه اثربخشی

گاباپنتین به ندرت برای درمان آرتروز تجویز می‌شود. بااین‌حال، ممکن است زمانی تجویز شود که سایر داروها شکست خورده باشند، یا کسی نتواند سایر درمان‌های توصیه‌شده را مصرف کند.

غذاهای مضر برای آرتروز
غذاهای مضر برای آرتروز

اگر آرتروز دارید، باید بدانید رژیم غذایی تأثیر قابل توجهی بر سلامتی شما می‌گذارد. برخی غذاها مانند شکر، نمک، لبنیات و ... برای آرتروز مضر هستند و اغلب منجر به التهاب، تحریک بیماری و تشدید درد می‌شوند.

عاقبت بیماران روماتیسم مفصلی چیست؟ نکات مهمی که باید رعایت کنید.
عاقبت بیماران روماتیسم مفصلی چیست؟ نکات مهمی که باید رعایت کنید.

عدم درمان روماتیسم مفصلی اثرات گسترده‌ای بر روی بدن می‌گذارد. این بیماری علاوه بر مفاصل بر پوست، مغز، قلب و سایر نواحی نیز تأثیر می‌گذارد. در عین حال مصرف داروهای مختلف نیز می‌تواند عوارض جانبی دیگری در سراسر بدن ایجاد کند.

علت بیماری روماتیسم چیست؟
علت بیماری روماتیسم چیست؟

روماتیسم به علت های مختلف ازجمله افزایش سن، ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک و ... اتفاق میفتد. آرتریت روماتوئید (روماتیسم) نوعی بیماری خودایمنی است که می‌تواند باعث درد، تورم و سفتی مفاصل شود.

بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی
بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی

قرص و دارو‌هایی که برای درمان روماتیسم مفصلی استفاده می‌شود نقش اساسی در کنترل پیشرفت و علائم این بیماری دارند. شروع درمان بلافاصله پس از تشخیص مؤثرتر است و بهترین مراقبت‌های پزشکی، ترکیبی از داروهای آرتریت روماتوئید با روش‌های درمانی دیگر است.

انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی
انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی

انواع بیماری‌های روماتیسمی بیماری‌هایی هستند که گروه‌های سنی مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ازنظر شدت در افراد مختلف به‌شکلی متفاوت بروز پیدا می کنند. اختلالات روماتیسمی به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌شوند که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی
حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی

تمرینات ورزشی برای اصلاح زانوی ضربدری به فرد در درمان پای ضربدری کمک می‌کند. این تمرینات به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی برای اصلاح زانوی ضربدری در نظر گرفته می‌شود.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

  • احسانی

    سلام وقت بخیر لگن سمت چپ من موقع نشستن درد میکنه و موقع راه رفتن کشاله ران سمت چپ و راستم درد میکنه رادیولوژی هم رفتیم دکتر گفت چیزی نیس مسکن تجویز کرد. حدود ۲ ماه است که این مشکل و دارم ممنون میشم راهنمایی کنین

    مدیر سایت

    سلام شما باید عکس رادیوگرافی لگن و شانه ها رو بگیرید ببینیم وضعیت استخوان ها و غضروف ها چگونه است.

    مدیر سایت

    سلام شما باید عکس رادیوگرافی لگن و شانه ها رو بگیرید ببینیم وضعیت استخوان ها و غضروف ها چگونه است.

  • سید حمید نصیری

    با سلام وخسته نباشید بنده در حین خواب به حالت قد کشیدن پای خود را کشیده و ناگهان یک صدای تقه از قسمت گوی و کاسه لگن و ران خود شنیدم و دردی شدید حس کردم صبح که بیدار شدم از همان ناحیه درد و فعالیت های حرکتی را محدود کرده لطفاً راهنمایی کنید

    مدیر سایت

    سلام باید مسکن استفاده کنه اگر طی سه هفته بهتر شد که مشکل خاصی نبوده در غیر این صورت باید حتما ام آر آی بگیرید و معاینه شوید.

  • امیر حسین زیادی

    سلام خسته نباشید من پای راستم مفصل رانش که به لگن متصل میشه درد میکنه و موقع گرم شدن و ورزش کردن دردی حس نمیکنم ولی بعد یکی دو ساعت بعد ورزش درد شروع میشه اولین باری که درد رو احساس کردم بعد از فوتبال بازی کردن بود بعدش استراحت نکردم و باز هم ورزش کردم و درد رو موقع استراحت کردن بعد از ورزش رو بیشتر حس کردم لطفا بگید که مشکل و درمانش روهم حتما بگید

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد شما می تونه مربوطه به انتهای ستون فقرات باشه و از یک طرف دیگه التهاب عضلانی هم باید مد نظر داشته باشیم لذا یک MRI ستون فقرات کمک کننده است و مصرف داروهای مکمل.

  • رضا محمدی

    با سلام احترام من ۲۵ سالمه درد شدید در ناحیه مفصل ران در وقت قدم زدن دارم اونقدر شدید که تا سری زانوم تیر میکشه میشه راهنمای کنید ممنون میشم

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید ام آر آی لگن و عکس ام آر آی لومبوساکرال کمری گرفته بشه تا بتونیم بررسی دقیق و نظر قطعی بدیم.

  • فرشته محمودی

    درود بر شما من دچار درد سر استخوان ران پای چپ هستم.هنگام ایستادن درد در سر استخوان شدت می یابد و پس از دراز کشیدن، درد قطع می شود.در ضمن من دیسک سمت راست کمرم را هم عمل کرده ام.علت این درد چیست و چه راه درمانی دارد.با سپاس از شما

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید عکس MRI و عکس ساده رخ لگن و ام آر آی لگن و MRI ستون فقرات همزمان انجام بدید تا ما با هم مقایسه بکنیم.

  • یحیی هوشمندی

    سلام وقت بخیر آقا دکتر پدرم ۴ روز است درد در ناحیه ران پا و لگن سمت راست دارد و نمیتوند بشیند و یا بلند بشه وگر بخواهد بسه سمت چپ برگردد احساس درد شدید در ران و پشت ساق پا میکن دیروز با زحمت زیاد ودر شدید بردیم پیش متخصص ستون فقرات و پزشک درخواست ام آی آر کرد ام آی آر هم گرفتیم و دکتر ر گفتند هیچ مشکلی نیست چند تا واکسن و دارو نوشته بود از دیروز مصرف میکنه هنوز هیچ جوابی ندادن مثل روز اول است نه میتونه با عصا بلند بشه موندم چکار کنیم ،پیش کدام دپزشک بریم آقای دکتر لطفا کمک کنید ممنون میشیم

    مدیر سایت

    خدا قوت اگر ام آری کمرشون چیز خاصی رو نشون نمیده و عکس رادیو گرافی لگن نرمال هست با استراحت برطرف میشه.

  • محمدحسن قندهاری

    درودبرشما بسیار جالب وآموزنده و کامل و روان توضیح داده شده ،سپاس

    مدیر سایت

    خدا قوت خدا رو شکر که مطلب مفید بوده برای شما.

  • ممد

    سلام خانمبی هستم 52 ساله با پوکی استخوان و دبسک کمر مدت 1 ماه است که دردی در لگن سمت راست دارم که شروعش با ساکن ایستادن حتی به مدت 2 دقیقه است و دگر به کمردرد و سنگیننی و درد پاها می انجامد درد لگن در یک نقطه خاص است و به نظرم دقیقا در محل مفصل است علت چه می تواند باشد؟

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد در لگن شما میتونه مربوط به مفصل ساکروایلیاک یعنی همون جایی که ستون فقرات به لگن می چسبه باشه یا می تونه مربوط به دیسک ها باشه باید ام آر آی و عکس رادیوگرافی لگن بگیرید و تشریف بیارید مطب برای معاینه و بررسی دقیق.

  • ملکی

    با سلام و احترام چند ماه پیش بعد از درد در ناحیه انتهای کمر در قسمت انتهای استخوان ران متصل به لگن در پای راست در هنگام نشتن و افتادن وزن بدن در این قسمت احساس درد ناخوشایندی به وجود می اید گاهی اوقات نیز درد تیر کشیده و در سر زانو تا امتداد مچ پا احساس می شود احتمال دارد به دلیل نقص مهره های کمر باشد با تشکر

    مدیر سایت

    خدا قوت برای مشخص شدن دقیق این موضوع شما باید حتما ام آر آی ستون فقرات بگیرید.

  • سودابه

    سلام پسرم ۱۳ سالشه قبلا تکواندو کار بود و هیچ مشکلی نداشت ولی ۲سال و نیم ب خاطر کرونا نرفت باشگاه الان دوهفته است ک داره نیره و سر ران و رون پاش درد گرفته علت میتونه چی باشه؟

    مدیر سایت

    خدا قوت این به خاطر انجام فعالیت های ورزشی سنگین و گرفتگی عضلات می باشد.

  • حسین حاصلی

    سلام دکتر، من حدودا دو ماه هست که ورزش نسبتا شدید کیک بوکسینگ رو شروع کردم، و حدودا سه هفته است که ناحیه بالای ران نزدیک لگن، که فکر میکنم مفصل باشه درد میکنه، در بعضی اوقات هم مثل چهار زانو نشستن بیشتر میشه، 15 ساله هستم، ممنون میشم پاسخ بدید

    مدیر سایت

    خدا قوت قاعدتا باید برای کشیدگی عضلات باشه اما برای بررسی دقیق تر باید عکس و ام آر آی لگن انجام بشه.

  • ساراقربانی

    سلام دکتر من ۶ساله که بالای ران سمت راستم نزدیک به لگن درد میکنه ازوقتی که ورزش انجام میدادم درسالن درد گرفت مربی میگفت ۳۰تاحرکت بزنید من نمیتونستم .در بارداریم هم دردم شروع شدورفتم اب درمانی تااینکه کرونا امد تاحالا دوباره دردم شروع شده وتاکف پام سوزن سوزن میشه وسنگین خیلی حس بدی دارم .لطفا راهنمایم کنید ممنون میشم دکترارتوپدی در اهواز معرفی کنید بهم .سپاس.

    مدیر سایت

    خدا قوت بایستی ام آر آی لگن و ام آر آی کمر و وضعیت ویتامین های شما هم به واسطه آزمایش چک بشه و با این موارد تشریف بیارید مطب تا کامل بررسی ها انجام بشه.

  • سحر

    سلام و خسته نباشید ببخشید من ۲۵سال دارم و مشکلم اینکه مفصل رانم گاها سمت راست گاها چپ و گاها هر دو یه مدت درد خیلی شدید میگیرن و در کنارش عضلات پام شدید میگیرن این درد باعث مشکل در حرکت و نشستن و تمام کارهای روزمره من ایجاد میکنه یه مدت خاموش میشه و بعد دوباره شروع میشه رفتم دکتر گرافیم کیست تو مفصل ران نشون داد ولی چون ام ار ایم مشکلی نداش دکتر گفت موردی نداره ازمایش هامم اوکی بودن ولی فاکتورanaوanka ام بالاس،در ضمن پدر و مادر من هر دو مبتلا به روماتیسم مفصلی هستن پیش متخصص روماتولوژی هم ک رفتم گفتن نمیشه با این علائم مارک روماتیسم رو بهت چسبوند ممنون میشم کمکم کنید

    مدیر سایت

    خدا قوت اگر عکس رادیوگرافی شما مشکلی نداشته باشه و نیازی به کار ارتوپدی نداشته باشه به نظر من حتما بایستی شما با روماتولوژیست و درمان روماتولوژی مشورت کنید.

  • F.mas

    با سلام و تشکر از مطب مفیدتان، خانمی ۲۶ ساله هستم ک دچار اختلالات کبدی هستم، در هنگام ورزش و پیاده روی دچار درد شدیدی در قسمت مفصل ران میشم و شدت درد تا چند روز حرکات بدنیم رو مختل میکنه. بیشتر در سمت چپ اتفاق میفته این حالت ولی حالت خشکی و سفت شدن مفصل ران رو اغلب موقع حرکت در هردو سمت تجربه ميکنم. بنظرتات این علائم منشا داخلی دارند یا مشکل مفصل لگن و ران هست؟

    مدیر سایت

    خدا قوت با یک ام آر آی مفصل لگن کاملا می تونیم متوجه بشیم که مشکل از لگن یا خیر پس باید MRI انجام بدید و با مطب هماهنگ کنید تا حضورا معاینه بشید و بررسی بشه

  • مهرداد قنواتی

    درد شدید و ناگهانی مفصل لگن راست انگار رگی چیزی لای مفصل جر می خورد و هر حرکتی با درد جانفرسا همراه است. راهنمایی لطفا

    مدیر سایت

    خدا قوت برای این مشکل لگن شما باید حتما ام آر آی انجام بشه تا حتما عضلات و کامپوننت های اطراف مفصل لگن شما وضعیتشون مشخص بشه

  • منافی

    احساس حدود یک ماه درد خفیف در مفصل ران ممنون میشم راههای کاهش درد وترمیم اعلام گردد با سپاس

    مدیر سایت

    خدا قوت شما بایستی آمپول نوروبیون و کلسیم و ویتامین D مصرف کنید.

  • محمد

    سلام من از لگن و رانم ام آر آی گرفتم دکتر دیده میگه غضروف سر مفصل رانت التهاب دارد خاستم ببینم برای از بین برد التهاب باید چکار کنم چون درد هم میکنه من ۲۹ سالم هست

    مدیر سایت

    خدا قوت اگر میزان التهاب کم باشه دارو اما اگر میزان التهاب زیاد باشه نیاز به دکمپرشن (Decompression) داره و اینکه التهاب رو با عمل جراحی کم کنیم.

×