• 02129123462
  • آدرس: تهران، میدان اقدسیه، خیابان اراج، خیابان 22 بهمن، روبروی بیمارستان نیکان، پلی کلینیک فوق تخصصی نیکان، طبقه 4
مهم ترین علت درد ران پا چیست و چگونه درمان می شود؟

مهم ترین علت درد ران پا چیست و چگونه درمان می شود؟

مدت مطالعه: دقیقه
نویسنده: تیم محتوا
انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

عموما علت درد ران پا بر اثر اختلالاتی در مفصل ران، لگن، کمر و مشکلات عصبی است که این درد عموما در ناحیه کشاله ران احساس می شود. درد ران از شایع ترین درد های عضلانی است که همه ما کم و بیش برای یکبار هم که شده آن را تجربه کرده ایم. برای آگاهی از دلایل و علت های درد ران پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهیم در این مقاله به طور مفصل به بررسی دلایل بوجود آورنده این درد صحبت کرده ایم.

درد ران پا به علت آسیب دیدن ماهیچه و عضله ران

آسیب دیدن عضلات ران پا اصلی ترین علت درد ران پا است که این درد بیشتر در ناحیه کشاله ران احساس می شود.

در بدن انسان ران عضله ای بسیار قوی و محکم است که مابین لگن و زانو قرار دارد. عضله ران را به سه بخش کلی قدام ران، داخل ران و خلف ران تقسیم می کنند. عضله چهار سر ران از مهم ترین عضلات ران است که این ماهیچه مسئول حرکت دادن مفصل ران و باز و صاف کردن زانو می باشد.

در صورتی که ماهیچه های ران به هر دلیل دچار کشیدگی و یا در موراد شدید تر دچار پارگی شود در این صورت فرد به دردهایی در ماهیچه ران پا دچار می شود که این دردها بیشتر در ناحیه جلویی ران احساس می شوند.

از دلایلی که موجب کشیدگی یا پارگی عضله ران  و بروز درد ران پا می گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارکشیدن بیش از حد از عضله ران در هنگام انجام تمرینات ورزشی
  • وارد شدن ضربه مستقیم به عضله ران
  • ضعیف بودن عضله و ماهیچه پا
  • گرم نکردن بدن قبل از انجام حرکات ورزشی
  • بروز درد ران پا در اثر کشیدگی ماهیچه ها و عضلات ران بیشتر در ورزش هایی همچون بسکتبال، فوتبال، دو با مانع مشاهده می شود.

 

علائم درد ران پا

درد ران می تواند از یک درد خفیف تا احساس تیر کشیدن تیز متغیر باشد. همچنین ممکن است با علائم دیگری همراه باشد از جمله:

بیشتر بخوانید

4نمونه از شایع ترین علت های گرفتگی عضلات

  • خارش
  • مور مور
  • مشکل در راه رفتن
  • بی حسی
  • احساس سوزش

هنگامی که درد به طور ناگهانی ظاهر می شود، هیچ دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد، یا به درمان های خانگی مانند کمپرس یخ و گرما و استراحت پاسخ نمی دهد، باید به دنبال درمان پزشکی باشید.

علت درد بالای ران

شکلات متعددی وجود دارد که ممکن است به درد بالای ران منجر شوند. آنها عبارتند از:

درد ران پا به دنبال مشکلات مفصل ران

 در صورتی که مفصل ران به هر دلیلی دچار مشکل شود؛ اولین نشانه این مشکل بروز درد در ناحیه ران پا است. آسیب دیدگی و بروز مشکلاتی در مفصل ران از شایع ترین و اصلی ترین علت درد ران پا است که از رایج ترین آسیب هایی که باعث بروز درد ران پا می شود می توان به:

آرتروز ران

آرتروز ران بیماری است که در آن غضروف موجود در سطح استخوان ران دچار ساییدگی و فرسایش می شود. استخوان ران برای اینکه به راحتی در درون استخوان لگن حرکت کند؛ نیاز به غضروف های مفصلی دارد که در بیماری آرتروز با ساییده شدن غضروف ها، استخوان ها بر روی هم سابیده می شود که این موضوع موجب بروز دردهایی در ران پا می گردد.

 حتما بخوانید: درمان آرتروز لگن

شکستگی تنه استخوان ران

با وجود استحکام بسیار بالای استخوان ران، اما در صورتی که نیروی زیادی به آن وارد شود این استخوان نیز دچار شکستگی می شود. مهم ترین علامت شکستگی استخوان ران بروز دردهای شدید در ناحیه ران پا است که این درد با حرکت دادن اندام ها بیشتر می شود.

شکستگی لگن

شکستگی لگن اختلالی است که به دنبال وارد شدن ضربه شدید به لگن ایجاد می شود. این شکستگی بیشتر در افراد مسنی که به پوکی استخوان دچار هستند ایجاد می شود. شکستگی لگن به چهار دسته کلی شکستگی حلقه لگن، شکستگی استابولوم، شکستگی اطراف مفصل ران و شکستگی سر استخوان تقسیم می شود که در تمام این شکستگی ها بروز درد  شدید در ناحیه ران پا مهم ترین علامت آن است.

حتما بخوانید: دوره نقاهت بعد از شکستگی لگن 

درد ران پا به علت اختلالات خون رسانی به ران

همیشه علت درد ران پا مربوط به مشکلات مفصل ران، ماهیچه ها و اختلالات عصبی نیست؛ بلکه گرفتگی و آسیب دیدن عروق خونی موجب درد در ران نیز ممکن است باعث بروز دردهایی در مفصل ران شود.

زیرا بروز مشکلاتی در عروق ران موجب مختل شدن روند اکسیژن رسانی به مفصل ران شده از این رو فرد در هنگام راه رفتن به دردهایی در قسمت ماهیچه ران دچار می شود. از رایج ترین اختلالات خونی که باعث بروز درد در ناحیه ران پا می گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنگ شدن عروق خونی موجود در ران
  • ایجاد لخته خونی در مسیر رگ های ران پا
  • بزرگ شدن غدد لنفاوی در کشاله ران

اختلالات خون رسانی به ران

 

مرالژیا پارستتیکا

مرالژیا پارستتیکا (MP) بیماری است که در اثر فشار روی عصب پوستی فمورال جانبی ایجاد می‌شود، این حالت ممکن است باعث گزگز، بی‌حسی و درد سوزشی در قسمت خارجی ران شود. به طور معمول در یک طرف بدن رخ می دهد و در اثر فشردگی عصب ایجاد می شود.

درد ران پا به دلیل سیاتیک

عصب سیاتیک  از جمله بزرگترین و طولانی ترین عصب ها در بین اعصاب  بدن است که  از ناحیه تحتانی ستون مهره ها و از مجاورت دیسک های پایینی کمر منشا گرفته و به سمت استخوان لگن و باسن امتداد می یابد و سپس از پشت ران وارد ساق پا می شود. از این رو درگیری این عصب با درد ها و مشکلات زیادی برای فرد ایجاد شود.

یکی از اصلی ترین دلایل و علت های درد ران پا، مربوط به مشکلات فتق دیسک، تنگی کانال نخاعی می باشد که این بیماری ها با درگیر کردن عصب سیاتیک باعث بروز دردهایی در ناحیه پشت ران می شود.

در صورتی که علت درد ران پا به دلیل سیاتیک باشد در این صورت بیمار به چنین علائمی دچار می شود :

  • دردی که از ناحیه پشت و باسن آغاز شده و به سمت پا ها و ساق پا در حال حرکت است
  • احساس ضعف و سوزش و بی حسی در ناحیه ران پا
  • بدتر شدن درد روی ران پا در هنگام نشستن و برخاستن

نوروپاتی دیابتی

یکی از عوارض دیابت، نوروپاتی دیابتی است که در نتیجه سطوح بالای قند خون کنترل نشده رخ می دهد. معمولاً از دست ها یا پاها شروع می شود، اما می تواند به سایر قسمت های بدن از جمله ران ها نیز سرایت کند.

سندرم باند ایلیوتیبیال

سندرم باند ایلیوتیبیال (ITBS) نیز که در دوندکان مرسوم است زمانی اتفاق می افتد که نوار ایلیوتیبیال که از قسمت خارجی ران از لگن به سمت پوست کشیده می شود، سفت و ملتهب می شود.

علائم شامل درد و تورم است که به طور معمول در اطراف زانو احساس می شود، اما گاهی اوقات در ران نیز احساس می شود. درمان آن شامل محدود کردن فعالیت بدنی، فیزیوتراپی و داروهایی برای کاهش درد و التهاب است. در برخی موارد شدید، ممکن است جراحی لازم باشد.

علت درد ران پا در خانم ها

با اینکه اصلی ترین علت درد ران پا، کشیدگی و صدمه دیدن ساختار درونی و بیرونی ران است اما  از آنجایی که عضله ران در نزدیکی شکم و لگن قرار دارد؛ در صورتی که یک خانم از این درد رنج ببرد می توان به مشکلات هورمونی و بیماری های زنانه مشکوک شد. از رایج ترین دلایل درد ران پا در خانم ها می توان به:

التهاب ناحیه شرمگاهی

استئیت پوبیس یا التهاب غیرعفونی شرمگاهی از جمله اختلالاتی است که در خانم ها ممکن است با درد هایی در ناحیه ران پا همراه باشد. این درد در زمان عطسه کردن و سرفه کردن تشدید می شود و ممکن است باعث اختلال در راه رفتن نیز شود.

عفونت های اداری

 عفونت اداری در زنان بسیار شایع تر از مردان است بدین صورت که حدود 50درصد خانم ها برای یکبار هم که شده عفونت را تجربه می می کنند.

کیست تخمدان

با اینکه عارضه کیست تخمدان در اکثر مواقع هیچ گونه درد و نشانه ای ندارد. اما در صورتی که این عارضه با نشانه هایی همراه باشد یکی از مهم ترین نشانه ها، بروز درد در ماهیچه ران پا که این درد از ناحیه کشاله ران تا پهلو ادامه پیدا می کند.

درد ران پا در بارداری

در دوران بارداری با رشد جنین رحم مادر در حال گسترش است که همین فرآیند باعث بروز درد و ناراحتی در لگن و ران می شود. این درد در دوران بارداری در ناحیه کشاله ران احساس می شود و در اواسط سه ماه دوم بارداری شدت می گیرد.

مادران باردار برای تسکین چنین دردهایی می توانند از راه های زیر استفاده کنند:

  • استراحت کردن
  • استفاده از کمپرس آب گرم
  • ماساژ دادن ران پا در حمام
  • انجام نرمش ها و حرکت ورزشی مخصوص برای تقویت و درمان درد ران پا در بارداری

درد ران پا در دوران قاعدگی و قبل از پریود

هنگامی که بافت آندومتر در خارج از رحم رشد می کند ، سلول ها هنوز ریخته می شوند اما نمی توانند از بدن خارج شوند و این باعث ایجاد علائم دردناک می شود. در برخی موارد ، بافت های آندومتر در داخل و اطراف اعصاب متعدد ران و لگن رشد می کنند. این اعصاب باعث ایجاد حس در پا می شوند.

 

درد ران پا در کودکان چگونه درمان می‌شود؟

درمان درد ران پا در کودکان

سینوویت گذرا و آرتریت سپتیک شایع‌ترین علل درد مفصل ران در کودکان هستند. درد ناحیه ران ممکن است ناشی از مشکلات خاص اسکلت در حال رشد باشد. برای نمونه، بیماری پرتس، لغزش اپی فیز سر استخوان ران (SCFE) و شکستگی کنده‌شده آپوفیز لگن باعث درد ران پا در کودکان می‌شوند.

بروز این بیماری‌ها یا سایر آسیب‌دیدگی‌هایی که به درد ران پا در کودکان منجر خواهند شد، به مراقبت ویژه پزشکی نیاز دارد، چون ممکن است شرایط کودک بدتر بشود.

پس اگر فرزندتان دچار درد ران پا شد، حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک بعد از معاینه، و در صورت نیاز، داروهای مسکنی برای کنترل درد یا آنتی‌بیوتیک برای جلوگیری از عفونت تجویز می‌کند.

در بعضی موارد هم فیزیوتراپی تجویز می‌شود. در فیزیوتراپی، تمرینات ویژه‌ای برای رفع انسداد، و باز کردن کانال‌های بدن انجام می‌دهند.

این تمرینات فیزیوتراپی ماهیت ترمیمی دارند، و به بهبودی درد ران پا در کودکان کمک زیادی می‌کنند. بعضی پزشکان هم ماساژ را برای تسکین درد ران پا در کودکان توصیه می‌کند.

اگرهم کودکی دچار شکستگی استخوان یا آسیب‌دیدگی عمیق در بافت ران شده باشد، ممکن است پزشک به‌منظور بهبود سریع‌تر، عمل جراحی برای ترمیم قسمت فوقانی پای کودک پیشنهاد کند.

همه این شرایط مختلف وجود دارند، اما تا به پزشک مراجعه نکنید، و پزشک وضعیت فرزندتان را بررسی دقیق نکند، نمی‌توان درباره درد ران پا در کودکان نظر قطعی داد.

پیش از مراجعه به پزشک، می‌توانید روی استراحت هم حساب کنید! استراحت کافی فرزندتان، به درمان یا بهبود درد ران پا کمک می‌کند. گاهی اوقات استراحت مناسب، درد را کاهش می‌دهد، اما اگر آسیب جدی باشد، این کاهش درد موقتی خواهد بود.

اگر گردش نامناسب خون علت درد ران پا در کودکان باشد، کمپرس گرم برای کاهش درد فوق‌العاده است. توصیه می‌شود به‌مدت 10 تا 15 دقیقه از کمپرس گرم استفاده کنید تا عضلات شل شده، و درد فرزندتان کم شود.

اگر آسیب‌دیدگی باعث درد ران پا در کودکان شده باشد، کمپرس سرد توصیه می‌شود. اگر پای فرزندتان آسیب دیده، کمپرس سرد را به‌مدت 10 تا 15 دقیقه روی قسمتی از پا بگذارید که درد می‌کند.

برای درست کردن کمپرس سرد در خانه، می‌توانید مقداری یخ را در پلاستیک فریزری ریخته، و آن را در حوله بپیچید. نکته مهم اینکه هرگز یخ را به‌طور مستقیم روی بدن نگذارید!

 

منابع :

mayoclinic.org

webmd.com


مطالب مشابه

داروی گاباپنتین برای آرتروز - عوارض و نحوه اثربخشی
داروی گاباپنتین برای آرتروز - عوارض و نحوه اثربخشی

گاباپنتین به ندرت برای درمان آرتروز تجویز می‌شود. بااین‌حال، ممکن است زمانی تجویز شود که سایر داروها شکست خورده باشند، یا کسی نتواند سایر درمان‌های توصیه‌شده را مصرف کند.

غذاهای مضر برای آرتروز
غذاهای مضر برای آرتروز

اگر آرتروز دارید، باید بدانید رژیم غذایی تأثیر قابل توجهی بر سلامتی شما می‌گذارد. برخی غذاها مانند شکر، نمک، لبنیات و ... برای آرتروز مضر هستند و اغلب منجر به التهاب، تحریک بیماری و تشدید درد می‌شوند.

عاقبت بیماران روماتیسم مفصلی چیست؟ نکات مهمی که باید رعایت کنید.
عاقبت بیماران روماتیسم مفصلی چیست؟ نکات مهمی که باید رعایت کنید.

عدم درمان روماتیسم مفصلی اثرات گسترده‌ای بر روی بدن می‌گذارد. این بیماری علاوه بر مفاصل بر پوست، مغز، قلب و سایر نواحی نیز تأثیر می‌گذارد. در عین حال مصرف داروهای مختلف نیز می‌تواند عوارض جانبی دیگری در سراسر بدن ایجاد کند.

علت بیماری روماتیسم چیست؟
علت بیماری روماتیسم چیست؟

روماتیسم به علت های مختلف ازجمله افزایش سن، ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک و ... اتفاق میفتد. آرتریت روماتوئید (روماتیسم) نوعی بیماری خودایمنی است که می‌تواند باعث درد، تورم و سفتی مفاصل شود.

بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی
بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی

قرص و دارو‌هایی که برای درمان روماتیسم مفصلی استفاده می‌شود نقش اساسی در کنترل پیشرفت و علائم این بیماری دارند. شروع درمان بلافاصله پس از تشخیص مؤثرتر است و بهترین مراقبت‌های پزشکی، ترکیبی از داروهای آرتریت روماتوئید با روش‌های درمانی دیگر است.

انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی
انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی

انواع بیماری‌های روماتیسمی بیماری‌هایی هستند که گروه‌های سنی مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ازنظر شدت در افراد مختلف به‌شکلی متفاوت بروز پیدا می کنند. اختلالات روماتیسمی به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌شوند که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی
حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی

تمرینات ورزشی برای اصلاح زانوی ضربدری به فرد در درمان پای ضربدری کمک می‌کند. این تمرینات به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی برای اصلاح زانوی ضربدری در نظر گرفته می‌شود.

چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟
چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟

تنها راه کاهش درد آرتروز زانو مصرف دارو‌ها نیست. بلکه می‌توانید با تغییری اندک در سبک زندگی خود به کاهش درد ناشی از آرتروز زانو و بهبود کیفیت زندگی کمک کنید.

آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟
آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟

آرتروز یا استئوآرتریت (OA) همیشه ارثی نیست، اما کارشناسان معتقدند ممکن است جزئی ژنتیکی وجود داشته باشد که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. درحالی‌که ژنتیک در افزایش خطر ابتلا به آرتروز نقش دارد، این بیماری ارثی نیست.

آرتروز زانو از چه سنی شروع می‌شود؟
آرتروز زانو از چه سنی شروع می‌شود؟

سن ابتلا به آرتروز زانو به روش زندگی و ژنتیک بستگی دارد. افراد مسن‌تر، چاق یا افرادی که دچار آسیب‌دیدگی مفصل هستند بیشتر درمعرض خطر آرتروز قرار دارند اما این بیماری بر جوانان نیز تأثیر می‌گذارد.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

  • لیلی پالیز

    سلام و خداقوت. خانمی 44 ساله هستم سابقه درد دیسک رو سالیان قبل داشتم ولی با ورزش مرتب درد رو کنترل کردم و عمل نکردم الان دوهفته است به کرونا مبتلا شدم و به علت کرونا حدودا ده روز زودتر پریود شدم اوایل ابتلای کرونا کف پای چپم در قسمت وسط درد داشت و همزمان با پریود این درد به قسمت بیرون ران چپم کشیده شد دردم شدیده و برای سرفه و عطسه زدن بدتر میشه هنگام خم و راست شدن خیلی بیشتر میشه دکترجان از اینکه به دکتر مراجعه کنم و پروسه ی چند سال پیش و استراحت مطلق یا عمل جراحی برام توصیه بشه به شدت واهمه دارم لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید. متشکرم

    مدیر سایت

    خدا قوت اگر علائم عصبی دارید روی نک انگشتاتون وقتی راه می رید درد می گیره و روی پاشنه نمی تونید راه برید حتما باید عمل جراحی انجام بدید چون خدای نکرده بی اختیاری ادرار پیدا می کنید.

  • مهدی جعفری

    دکتر جان سلام من حدود یک هفته هست وقتی میخوام بلند بشم یا پاهام رو از حالت تا شده صاف کنم هم روی رانم هم ماهیچه های پشت ساق پام یه حالت گرفتگی طور پیدا میکنه و همچنین از امروز متوجه شدم حرکت دادن انگشتهای پام هم مثل قبل آسون نیست ممنون میشم اگر بفرمایید چه مشکلی ممکنه وجود داشته باشه

    مدیر سایت

    خدا قوت شما برای این مشکل هم از نظر کمبود های ویتامینی باید کامل بررسی بشید و هم یک نوار عصب عضله از شما گرفته شود و حضوری معاینه بشید.

  • عباسی

    سلام وقت بخیر خانمی ۳۶ساله هستم دو ماه بعد از زایمان دچار گرفتگی پشت ساق پا میشدم که کم کم دردناک شد و به ران ها و ساق پا گاهی کف پا هم کشیده میشه شدید نیست ولی وفتی فشار روی پشت ساق پا میاد دردش بیشتر میشه ناگفته نمونه کنار استخوان جلو ساق پا روی ماهیچه یه برآمدگی نرم بیضی شکل احساس میکنم

    مدیر سایت

    خدا قوت باید یک دوره به خاطر جبران کمبود های ویتامینی آمپول نوروبیون Neurobion مصرف بشه تا این اسپاسم ها و گرفتگی ها خوب بشه.

  • مریم نوجوان

    سلام پدرمن حدودا ۷۷ سال دارن سرپا هستن و همه کارارو خودشون انجام میدن اما به مدت یک هفته هستش که که از پشت کمر قسمت پرینه تا ران به شدتی درد میکنه که فقط با مسکن و شیاف آروم میشن حتی بعضی اوقات نمیتونه از جاش بلند بشه.یک هفته قبل هم همین پای راست جای مچ ورم کرده بود که دکتر گفت از قرص آملودپین هستش.الان چه کنیم.

    مدیر سایت

    خدا قوت باید یک ام آر آی کمری گرفته شود و برای معاینه تشریف بیارید مطب تا بررسی شوند.

  • علی عباس پور

    سلام خدا قوت ببخشید میخواستم بپرسم درد کشاله هر دو ران هنگام نشستن بیش از ربع ساعت مثل اینکه چفت میشه و تا بلند نشوم و حرکت ندهم درد داره اما در مواقع کار و راه رفتن درد نیست میتونه مربوط به کمبود پتاسیم باشه

    مدیر سایت

    خدا قوت کمبود پتاسیم نمی تونه باشه اما حتما باید از نظر سندرم باند ایلیوتیبیال و اینکه عضله و باند روی اون لگن جا به جا بشه بررسی بشه با عکس رادیوگرافی و MRI.

  • سحر قزاقی

    سلام.خانمی28 ساله ام. بیش از 3هفته اس پای راستم به اندازه یک وجب وسط ران پا(از جلو) سوزش و درد شدید دارد حتی شلوار تنگ نمیتونم بپوشم. مثل ضربه شدید اما جایی نخورده و ورزش نکردم و کبودی هم ندارد. منشا درد کمی دچار فرورفتگی شده که با لمس مشخص میشود. این درد تا قسمت کنار خارجی زانو (سمت راست) و سپس سمت راست ساق پا و تا زیر غوزک پا ادامه دارد. ام ار ای دیسک و تنگی کانال دادم همه چیز نرمال بود. به تدریج پای چپ هم این دردها حس میشه. با نشستن، ایستادن، راه رفتن درد خیلی شدید میشه. پام کاملا صاف یا خم نمیشه اگر اصرار به این کار کنم درد شدید میگیره. هنگام راه رفتن زیاد مچ پا تا انگشتان ورم شدید میکنه. موقع دویدن حس پارگی روی ماهیچه های ران پا و سوزش شدید حس میشود. درد جدیدا به قسمت های سیاتیک هم نزدیک میشود.

    مدیر سایت

    خدا قوت از نظر درمانی نیاز به دارو و فیزیوتراپی دارید و از نظر تشخیصی باید حتما نوار عصب و عضله گرفته بشه.

  • M g

    سلام اقای دکتر من تو قسمت ناحیه داخلی رانم همیشه موقع پریودی احساس درد میکنم درد خیلی شدید ک چند مسکن میندازم الان حدودا 5 روز از زمان پریودیم گذشته یکبار این درد احساس کردم خیلی ازار دهنده اس چیکار کنم

    مدیر سایت

    خدا قوت نیاز به اقدام خاصی نداره مسکن مصرف بکنید تا ببینید دو دوره پریود بعدی هم تکرار میشه یا نه.

  • رضا ولیخانی

    با درود بنده ۴۵ سال سن دارم و گاهی در ناحیه پشت کشاله ران تا پشت ساق پا همانند اینکه در رگ پا باشد تیر میکشد و میتواند از سیاتیک باشد راهنمایی بفرمائید که اگر علت درد از سیاتیک باشد درمان چیست؟با تشکر

    مدیر سایت

    خدا قوت شما اول باید MRI کمر بگیرید تا شدت درد سیاتیک مشخص بشه و طولانی مدت نشینید و طولانی مدت نایستید و به مدت 6 ماه هفته ای یکبار برید استخر و داخل آب یک حدود 20 دقیقه تا نیم ساعتی راه برید.

  • جاوید

    سلام وقت بخیر پای چپم از ساق پا تا پشت رانم و بالای باسنم تیر میکشه و ماهی دو سه روز این طوری میشه علت مشخصی داره ممنون میشم جواب بدین

    مدیر سایت

    خدا قوت این تیر کشیدن مربوط به دیسک کمر هست و شما باید حتما از طولانی نشستن و ایستادن پرهیز کنید.

  • زهرا مطلوبی

    سلام من یک هفتس کشاله ران پام گرفته انگار سفته نمیتونم درست حرکت کنم چیکار کنم؟

    مدیر سایت

    خدا قوت برای یک هفته نیاز به کار درمانی خاصی نیست و با استراحت و استفاده از مسکن درمان می شود.

  • مجید رجبی

    با سلام و احترام آقای دکتر ببخشید سوالی داشتم راهنمایی بفرمایید ممنون می شوم حدود ۳ماه است که در ناحیه استخوان بالای ران به سمت لگن ،کمر،الت تناسلی درد دارم و شب ها که می خوابم احساس می کنم که در ناحیه زانو خیس شده( حالت عرق کردن) و کم کم احساس بی حسی و سنگینی می کند و وقتی که می شینم می خواهم بلند شوم پاهایم حالت گرفتی و چلاقی بهم دست می دهد تشخیص و راهکار بهبود چیست ممنونم

    مدیر سایت

    خدا قوت مربوط به کمبود های زینگ و منیزیم هست که این مکمل ها رو باید از داروخانه تهیه کنید و مصرف بکنید.

  • پونه

    سلام خسته نباشید من ران پای چپم موقع خم راست کردن خیلی درد میکنه موقع راه رفتن و دویدن هیچ مشکلی نداره با ضربه هم درد نمیکنه من اول فکر کردم کوفتگی چیزی باشه ولی چندین ماهه همین طوره و تا زانو درد میگیره ممنون میشم یه راهنمایی کنید بعضی ها میگن احتمالا به خاطر اضافه وزنه ممکنه همچین چیزی؟

    مدیر سایت

    خدا قوت باید ام آر آی کمر گرفته بشه و از نظر دیسک کمری بررسی بشید.

  • بدرالدین یوسیفی

    سلام عرض ادب خسته باشی میگم بنده یک برادرم سن ۳۶ ساله هستن اصلیت افغانی تقریبا ۴ ماه میشه پای درد دارد از کمر به پایین تمام جای. پای درد میکند سپت شده میمونه مثل سنگ میشه مثل این که پا از کار افتاده ونمیتونه راه برود ۵ دقیقه راه برود دیگه پا از حرکت کرده نمیتونه دیگه یک علائم دارد که کف پا خارج کرده میسوزه خواهش میکنم یک رهنما یی بکنید لطفا هرجای بردیم نفهمیدن خوب نشده

    مدیر سایت

    خدا قوت باید ام آر آی کمر گرفته بشه و از نظر دیسک کمری برسی به شوند.

  • لیلا قاسمیان

    سلام آقای دکتر من 38 سالمه چند هفته است روی ران پام به سمت پهلو یه درد خفیفی میگیرم تا چند ساعت ادامه داره در طول هفته ممکنه یه بار اتفاق بیفته یا 2 بار ادامه دار . می خواستم یه راهنمایی بفرمایین؟

    مدیر سایت

    خدا قوت می تونه مربوط به انتهای ستون فقرات باشه و باید ام آر آی کمر بگیرید

  • فریبا نادری

    سلام من همسرم با درد لگن مواجه شد ام ار ای انجام داد ودر جواب گفته افیوژن خفیف در سمت راست لگن وسطح نامنظم با فرسایش استخوان زیر قشر مغز وتغییر ات سیگنال مشاهده شد ممنون میشم راهنمایی وتغییر بدین که چه کنم

    مدیر سایت

    خدا قوت حتما با ام آر آی جدید و عکس رادیوگرافی جدید باید به مطب مراجعه کنید تا بررسی بشه

  • فاطمه ولی

    سلام وقت بخیر.من آرتریت روماتوئید دارم و دچار نکروز شدم نزدیک یک هفته هست که روی ران پاک درد دارم و احساس میکنم از ناحیه کشاله ران تا زانو کشش ایجاد میشه و درد فراوان داره حتی با جمع کردن پا هم این درد آروم نمیشه بیشتر موقع خواب که دراز میکشم این اتفاق می افتد ممنون میشم راهنمایی کنید

    مدیر سایت

    خدا قوت بایستی با عکس های رادیوگرافی و ام آر آی تون به مطب برای معاینه و بررسی تخصصی مراجعه کنید.

  • م

    با سلام و خسته نباشید اقای دکتر من یکسالی هست درگیر پادردم ک از مچ شروع شد و زانو طوریکه که خم نمیشه و رگ پام میگیره و الانم ران پام چند تا دکتر مراجعه کردم و جلسات متعددی فیزیوتراپی انجام دادم متاسفانه خوب نمیشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید معاینه بشید و عکس رادیوگرافی و ام آر آی زانو و مچ پاتون هم با هم تطبیق داده بشه.

  • س باقري

    سلام من خانم ٣٧ ساله هستم الان ٢٠ روزه كه پشت رون پاي چپم هنگام راه رفتن بيشتر از ٥٠ متر و ايستادن بيشتر از ٢ دقيقه درد ميكنه، و احساس ميكنم هر روز دردش بيشتر ميشه

    مدیر سایت

    خدا قوت درد شما مربوط به سیاتیک هست باید دارو مصرف بکنید و فیزیوتراپی انجام بدید.

  • علی

    سلام من مردی هستم ۳۷ ساله مدت ۱۰ روز است که پای راستم از روی ران پا بسیار درد میکن و تیر میکشه و وقتی راه میرم و یا سرپا هستم درد خیلی زیاده دردم خیلی زیاده بنطرتون مشکل چیه

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد شما احتمالا از دیسک کمر یا علائم سیاتیک است.

  • علی جعفری

    سلام خسته نباشین..بنده 24سالمه قریب به چهار ساله دیسک‌کمر گرفتم چند وقتی هس ک با مسکن و دکترای سنتی بهتر بودم ولی الان نزدیک به دو هفتس که قسمت بالای کمرم وقتی از خواب بیدار میشم باید ی ساعت پیاده روی کنم تا دردش کم بشه و ران پای چپم تا پشت زانوم کلا بی حس شده جوری ک به زور دارم راه میرم و بایدهمراه خودم بکشمش میشه ی راهنمایی کنید..ممنون میشم

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید ام آر آی کمر انجام بدید اگر که پروتروژن Protrusion و بیرون زدگی شدید است نیاز به عمل جراحی داره.

  • مهسا مرادی

    با سلام و خسته نباشید من حدود یکسال بیشتر در گیر پادرد هستم از مچ پا شروع شد طوریکه پاهام خم نمیشه الانم چند وقتی زده تا ران پام متاسفانه چندباری دکتر رفتم و جلسات متعددی فیزیوتراپی انجام دادم ولی کمکی نکرد ممنون میشم راهنمایی کنید

    مدیر سایت

    سلام خدا قوت شما باید نوار عصب عضله بگیرید و حتما ام آر آی کمر هم انجام بدید و در ادامه به مطب مراجعه کنید تا بررسی دقیق صورت گیرد.

  • ف.ع

    سلام خسته نباشید...۱۸ سالمه و چند وقته یه درد کلافه کننده( دردناک نیس ولی چون مدام هست کلافه میکنه)در پای راستم دارم..یعنی پای چپم هست اما به ندرته،بیشتر پای راسته ک اینطور میشه..قسمت ران پا بخصوص مجاور و جلوی ران بیشتره...ماساژ ک میدم حالت گرفتگی و رگ ب رگی نیست ک آروم بشه ،کل پاک رو درگیر میکنه یعنی پشت ساق پام هم درد میگیره،دردش مانند ضعف و خستگی تو اون قسمت میمونه...شب موقع خواب شروع میشه و هر موقع ک تو ماشین باشم یا اون پام بی تحرک باشه درد میگیره..طوریکه مدام دلم میخواد تغییر جا بدم تا آروم بشه...ممنون میشم راهنمایی کنید ک مشکل چیه

    مدیر سایت

    سلام خدا قوت شما باید حتما ام آر آی لگن و ام آر آی کمر بگیرید و با این اطلاعات به مطب مراجعه کنید تا از نظر ستون فقرات کامل بررسی بشید.

  • فرمند

    درودبر شما چند سال روی رانم عده هایی از چربی دراومده و جدیدا احساس درد در ماهیچه رانم دارم ایا این عده ها میتونن باعث درد بشن ممکنه خطرناک باشند؟

    مدیر سایت

    خدا قوت خیر این موارد خطرناک نیستند و معمولا علامتی ندارند مگر اینکه علائم فشاری روی عصبی یا چیزی داشته باشند که باید درآورده بشه .

  • پروانه بابایی

    سلام خسته نباشید چند ماهه که من ران پای چپم درد میکنه، دکتر هم رفتم ولی نتیجه نگرفتم ران پای چپم ورم کرده و سوزش هم داره اگه میشه بگید مشکل چیه ممنون

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید عکس رادیوگرافی لگن و MRI انتهای ستون فقرات و سطح ویتامینی شما رو باید اندازه بگیریم.

  • بابایی

    سلام خسته نباشید من دوماهه که ران پای چپم درد میکنه تا مایچه پام ،دکتر هم رفتم ولی نتیجه نگرفتم و الان ران پای چپم ورم کرده و سوزش هم داره و درد شدیدی در پایم دارم اگه میشه میتونید بگید مشکل چیه ممنون

    مدیر سایت

    خدا قوت برای بررسی دقیق این موضوع نیاز به عکس رادیوگرافی لگن و ام آر آی انتهای ستون فقرات و بررسی سطح ویتامین های بدن دارید.

  • متین بختی

    سلام مدتیه در قسمت بالای زانو ، عضله ران، به هنگام شب، درد احساس میکنم که در طول روز این درد رو ندارم.علتش چیه؟ ممنون

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد شما می تونه مربوط به تاندون و عضله بالای زانو باشه و نیاز به فیزیوتراپی و درمان دارویی و مراجعه و ویزیت دارد.

  • زهرا زرین ماه

    سلام خسته نباشید خانم ۲۱ ساله هستم حدود دوماهه به محض اینکه مسافتی رو پیاده راه میرم یا مدت طولانی سرپا می ایستم درد از کشاله ران شروع میشه و تا زانو ادامه پیدا میکنه طوری که سخت میتونم بشینم یا دراز بکشم.

    مدیر سایت

    خدا قوت این ها سیاتالژیا و درد های انتهای ستون فقرات هست و باید حتما شما ام آر آی لومبوساکرال بگیرید.

  • Lsh

    با سلام و خسته نباشید من چند ماهی میشه دچار پادرد شدم ابتدا از ساق پام شروع شد بعد قسمت جلوی ران، وقتی میشینم پاهام دچار گرفتگی میشن احساس میکنم در ران پام جسم سنگینی هست خیلی درد میکنه حتی چند بار هم پاهام رو دراز میکنم موقع بلند شدن هم پام میلنگه بعد خوب راه میرم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    مدیر سایت

    خدا قوت برای تشخیص این موضوع باید حتما ام آر آی کمر انجام بشه احتمالا مربوط به دیسک کمر باید باشه .

  • سجاد نیشابوری

    سلام خسته نباشین یک مرد ۲۱ساله هستم ۳ماهی هست به درد سیاتیک مبتلا شدم و از جلو از کش پام تا ران پام به پاین درد فراوانی دارم که نمیتونم راه برم لطفا یک راهنمایی بهم بکنید ممنون

    مدیر سایت

    خدا قوت باید استراحت و فیزیوتراپی انجام بدید پیادروی انجام بدید طولانی مدت در یکجا نشینید و نایستید.

  • فراهانی

    سلام خسته نباسید مدت 2 هفته میشه که درد پشت ران راست دارم و این درد دقیقا از قسمت انتهای باسن شروع میشه تا اواسط ران ادامه دارد.که راه رفتن رو برام سخت کرده میشه بگین مشکل از چیه ممنون.

    مدیر سایت

    خدا قوت علائم سیاتیک هست اما چون کمتر از یک ماه است نیاز به ام آر آی نیست و با استراحت بهتر میشه.

  • متینه هرندی

    سلام خسته نباشید ببخشید من چندین ساله که ورزش میکنم ولی از یک سال اخیر تقریبا وقتی دو ی سرعتی انجام میدم عضله ی روی ران بشدت درد میگیره یجوری که انگار از استخوان میخواد پاره شه دو ی معمولی و تمرینات دیگر کاملا خوب هست فقط تو دو ی سرعت اینطوری میشه تا یکی دو هفته هم ادامه داره و دیگه تمریناتی مثل لانج رو اصلا نمیتونم انجام بدم گاهی پای راست اینطور میشه گاهی پای چپ ممنون میشم راهنماییم کنید سپاس

    مدیر سایت

    خدا قوت مربوط به کشیدگی ایلیورتی دال باند و عضلات قدام ران است و شما باید با تقویت کردن و فیزیوتراپی انجام دادن و گرم کردن قبل از ورزش رو هم حتما انجام بدید.

  • فاطمه م

    سلام خسته نباشید خانم 28 ساله هستم چند ماهی هستش پای راستم مفصل بین لنگ و رانم درد میکرد بعد چند وقت احساس درد کشاله پام داشتم الان ران پام شدید درد میکنه راه رفتنم کمی سخت کرده لطفا راهنمای کنید چیکار کنم؟ یه هفته هست زانو پای چپم درد گرفت الان میخوام صاف کنم احساس کشیدی پشت زانو دارم بسختی صاف میشه !! اگر باشگاه ورزشی برم بهتر میشم ؟؟ آیا ضعف عضلانی داره؟ سپاسس

    مدیر سایت

    خدا قوت بایستی با ام آر آی کم و لگن علل ارگانیک رو رد بکنیم و در صورت صلاح دید فیزیوتراپی انجام بشه.

  • مینا کاشانی

    با سلام من خانوم ۴۰ ساله هستم، از حدود ده روز پیش در قسمت مورب جلوی ران پای راستم درد شدید مثل شکستگی حس می‌کنم که مواقع استراحت حتی بیشتر میشه، چند روزی هست دردش به ساق و مچ پام هم رسیده و هنگام راه رفتن زیاد یا ایستادن پام از ران تا مچ کمی بی حس میشه، تا حالا سابقه همچین دردی رو نداشتم، ممکنه علت احتمالی رو بفرمایید.

    مدیر سایت

    خدا قوت می تونه برای گرفتگی اعصاب انتهای ستون فقرات باشه که درد در قدام ران یا خلف ران ایجاد می کنه ، 48 ساعت استراحت و به دنبال اون فیزیوتراپی کمک کننده است.

  • حسن حسنی

    سلام وقت بخیر،حسنی هستم ۶۴ساله که اردیبهشت سال گذشته کرونا گرفتم ازان زمان ماهیچه پای راستم مورمور و سوزش پیدا کرد و یکماه پیش از یک بلندی بالا رفتم از فردای آنروز دچار گرفتگی کشاله ران و پا درد شدم تا جایی که نمی توانم پایم را با اختیار بالا بیاورم،دکتررفتم mri گرفتم گفتند رباط سلیبی پای راستم کمی آسیب دیده و کمی هم دیسک کمر دارم دکتر ویتامین تزریقی D و قرص ناپروکسن ۵۰۰ و کلسیم تجویز کردند که متاسفانه تاثیری در کاهش درد نداشت و در دبه پای چپ نیز سرایت کرده ،گاهی آرام و بیشتر مواقع بیشتر در پای راست درد دارم تا جایی که نمی توانم پایم را بلند کنم و یا پاهایم را باز کنم،قرص شل کننده عضلات هم خوردم ولی هنوز درد پا و گرفتگی ماهیچه و تاندون پا دارم

    مدیر سایت

    خدا قوت شما نیاز به یکسری مکمل های دارویی و تقویت عضلات اطراف مفاصل دارید.

  • فاطمه

    سلام هر صبح بعد از بیدار شدن حس ضعف و کمی درد در ناحیه ران پای خود دارم ..به طوریکه بعد از خواندن نماز بدلیل این ضعف ترجیحم به دراز کشیدن است تا انجام کارها.... البته بعد از راه رفتن و انجام کارها در طول روز بهتر میشود نمبتوانم علتش را پیدا کنم .. ۲۴ ساله و بیماری زمینه ای خاصی ندارم /در موقع خواب هم به سمت راست و به صورت صحیح میخوابم .. درد در هر دو ران است

    مدیر سایت

    خدا قوت این علائم که شما توضیح دادید مربوط به دیسک کمر و درد سیاتیک هست شما باید هفته ای یکبار آب درمانی و به صورت طولانی مدت در یکجا نشینید و طولانی مدت هم یکجا نایستید.

  • حسن طاهری

    سلام و خسته نباشید. مرد ۴۳ ساله هستم و الان حدود یک هفته هست که ران سمت راستم قسمت بیرونی و تقریبا زیر لگن درد شدید دارم و برای نشستن دچار مشکل شدم. وقتی هم به اون قسمت دست میزنم درد شدیدی دارد. والان دو روزه حس میکنم دردش به سمت پایین و کل پام کشیده شده. ممنون میشم راهنمایی کنید

    مدیر سایت

    خدا قوت علت اصلی این موضوع می تونه مربوط به دیسک کمر باشه برای تشخیص دقیق موضوع عکس رادیوگرافی لگن و ام آر آی کمر نیاز هست و بعد باید تشریف بیارید تا با توجه به عکس ها بررسی بشه.

  • امیرحسین محمد علیزاده

    سلام وقت بخیر بنده به طور ناگهانی عضله توام ساق پام شروع به درد گرفتن کرد و این درد تو کل پا از جمله عضله باسن و ران پای چپ پخش شد و و هر از گاهی به صورت نقطه ای توی کف پا. هنگام استراحت هم بدتر میشه و فقط با ماساژ دادن یکم آروم میشه و دوباره شدید میشه . نوک انگشتان هر دو پا هم سرده و سابقه درد سیاتیک هم داشتم ولی بار سنگین بلند نکردم که بشه گفت از اونه نظرتون چیه؟

    مدیر سایت

    خدا قوت این مشکل شما می تونه حتما مربوط به سیاتیک و دیسک کمر در انتهای ستون فقرات باشه.

  • مهدی جعفرپور

    سلام من مرد 17ساله هستم دیروز جلسه اول رفتم به کلاس کشتی بعد از برگشت درد در روی ران دارم و برای راه رفتن میلنگم و درد دارم به نظر شما برای بهبودی باید چه کنم

    مدیر سایت

    خدا قوت اگر علائم شما کمتر از یک هفته است که شروع شده باید شل کننده عضلات و ضد التهاب تزریق بکنید.

  • خ.صفائی

    سلام درود برشما دکتر محترم بنده ۲۷ سالمه حدود ۳ سال هست که دچار درد در ماهیچه های ران هستم کامل پاهامو از نقطه شروع ران تا ساق پا دربرمیگیره اذیتم می‌کنه میتونم دردش رو اینطور بهتون توصیف کنم مثل کسانی که کرونا یا انفولانزا گرفتن و از بدن درد عذاب کشیدن دقیقا همون طوری درد میکشم بی دلیل اصلا. چندبار دکتر رفتم میگن از کمبود ویتامینه دارو ویتامینه از همشون هر روز استفاده کردم بهترین مارک ها چه خارجی چه ایرانی آخر باز مسکن استفاده میکنم این هم بگم شاید ی مدت خوب شم دردش یادم بره ولی به محض عصبی شدن اون عذاب و درد همراه با خستگی شدید بدون اینکه کاری انجام بدم میاد سراغم زندگیمو مختل میکنه لطفا کمکم کنید راه درمان پیدا کنم .متشکرم????

    مدیر سایت

    خدا قوت علائم شما سایکولوژیک هست و باید از نظر روانپزشکی و مغز و اعصاب باید بررسی بشید فکر نمی کنم مشکلات مربوط به عضلات استخوان ها باشه.

  • صدف کیانی

    سلام وقتتون بخیر من مشکل انتی ورژن استخوان ران دارم و باعث میشه بعد از دویدن درد زیادی در قسمت ران سمت راستم داشته باشم که بقیه ی قسمتای پامو هم درگیر میکنه آیا درمانی هست که بتونم ورزش دو رو ادامه بدم ؟

    مدیر سایت

    خدا قوت برای اصلاح آنتی ورژن اگر بالای 15 درجه اختلاف داشته باشه باید گردن ران استئوتومی بشه و مچدد فیکس بشه اما مانع ورزش آینده میشه.

  • خانم شالویی

    سلام علت درد ماهیچه جلوی ران که هنگام نشست وبرخاست تشدید میشه چیه؟ درمانش چیه؟

    مدیر سایت

    خدا قوت احتمال داره برای تنگی کانال ستون فقرات باشه ، حتی مفصل هیپ هم با ام آر آی وضعیتش مشخص میشه.

  • ......

    سلام من به مدت یک الی دو هفته است که در سمت پهلوی ران راست احساس درد و سوزش دارم در حالت عادی درد نداره وقتی رو اون قسمت دراز بخوام بکشم درد وحشتاناکیو حس میکنم البته بگم این حالت بعد از زدن امپول خیلی بزرگ که برای شل کردن عضله بود فکر کنم متاکاربامول بود برای کمر بهم داده بودن ،اتفاق افتاده مشکل چیه؟

    مدیر سایت

    خدا قوت اگر مشکل شما از عفونت باشه که درمان خاص خودش رو داره و احتمال هم داره که علتش اسپاسم عضلانی باشه.

  • محمد دانا

    سلام خسته نباشید.سه هفته میشه که درد خفیف همراه با سوزش و سوزن زدن از قسمت کنار ران به سمت لگن و استخون داره بیشتر میشه اولش پوستم حالت خارش خفیف بعد درد کم بعدشم سوزن زدن به استخون رسیده. ممنون

    مدیر سایت

    خدا قوت این مشکل شما می تونه به خاطر افزایش قند یا چربی شما باشه.

  • حسین

    سلام.مدت پنج ماه علایم فیبرومیالژیا رو پیدا کردم البته دیسک خفیف گردن و کمر دارم که همکاران تان اظهار داشتن که نمیتونه این علایم رو عامل باشه از طرفی فیبرومیالژیا را هم رد کردن. درد از ناحیه باسن به ساق پا و پشت ران تا مچ هستش.گاهی هم شانه و گردن.تجمع آب هم در ناحیه با تورم مختصر گزارش شده که آنهم از نظر همکاران فاقد ارزش بالینی دانستن.گاها سرگیجه ،تحریک پذیری محیطی پیدا میکنم راهنمایی بفرمایید

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید حتما از نظر مغزی با MRI مغزی بررسی بشید.

  • فرشته رضایی

    سلام، من درد در ناحیه کشاله ران دارم، و این درد به این صورت هست که کم و زیاد میشه و به صورت یکسره نیست. خواستم ببینم دلیل این درد چیه، ممنون میشم اگه جواب بدید

    مدیر سایت

    خدا قوت بایستی از شما MRI لگن و کمر گرفته بشه و همراه خود به مطب بیارید تا دقیقا بررسی بشه تا بتونیم مشکل رو خدمت شما بگیم.

  • فاطمه حبیب زاده

    سلام در قسمت پایین کمر در گودی کمرم یه چیزی به شکل توپ کوچولو تکون میخوره که در قسمت چپ قرار دارد هر وقت این توپ کوچولو زیاد از حد درد کنه این درد به پاهایم هم میرسد که کلا برام مشکل ساز میشود لطفا راهنمایی کنید ممنون و در قسمت ران پا چپم هم درد دارم خیلی زیاد

    مدیر سایت

    خدا قوت اون برجستگی ربطی به درد شما نداره و درد شما مربوط به دیسک کمر میشه اون برجستگی می تونه یک گانگلیون باشه.

  • حسین صدوق

    با سلام و وقت بخیر می خواستم بدونم که درد روی ران پا که موقعیت آن مشخص نیست و با دست لمس نشود و حتی با ضربه هم احساس درد ندارم و در حالت بدون تحرک درد زیاد میشود علت چی هست

    مدیر سایت

    خدا قوت علت این موضوع التهاب عضله است و با دارو های ضد التهاب این مشکل برطرف میشه.

  • حسین اقکندی

    با سلام من غصله جلو رانم بعد فوتبال مخصوصا مخصوصا دیگه نمیتونم توپ رو شوت کنم تا وقتی شوت نکنم پام خوبه ولی وقتی توپ رو شوت میکنم ب خودم میپیچم رفتم دکتر گفت ۴ ۵ ماه بازی نکن خوب میشه ولی بازم بعد این همه مدت بازی نکردن با زدن شوت بازم همون درد اومد سراغم وقتی شوت میزنم تا یع روز درد میکنه ولی بعدش خوب میشه دقیقا ما بین زانو و لگن)جلوی ران( درد میگیره میشه لطفا راهنمایی کنید ببینم چه خاکی تو سرم بریزم

    مدیر سایت

    خدا قوت بایستی ام آر آی با و بدون تزریق مفصل هیپ گرفته بشه تا عضلات اطراف هیپ مشخص بشه.

  • جواد

    با سلام،بنده یک مرد 38 ساله هستم،مدت 2 ماه میشه که درد پشت ران راست دارم و این درد دقیقا از قسمت انتهای باسن(یعنی ابتدا پشت ران شروع میشه و تا اواسط پشت ران ادامه دارد.بعضی وقت ها کمتر میشه و برای نشستن و پیاده یا سوار ماشین شدن ماشین اذیت میکنه،حتی نمیتونم خم بشم یا پا راست رو از یه حدی بیشتر بالا بیارم.حتی عطسه میکنم درد میگیره.لطفا بفرمایید علت درد چیه.ممنون

    مدیر سایت

    خدا قوت این علائمی که شما فرمودید علائم سیاتیک هست.

  • جواد

    با سلام بنده یک مرد 38 ساله هستم،مدت 2 ماه میشه که درد پشت ران راستدارم و این درد دقیقا از قسمت انتهای باسن(یعنی ابتدا ران شروه میشه و تا اواسط ران ادامه دارد.بعضی وقت ها کمتر میشه و برای نشستن و باند شدن یا سوار ماشین شدن اذیت میکنه،حتی نمیتونم خم بشم یا پا رسات رو از یه حدی بیشتر بالا بیارم.حتی عطسه میکنم درد میگیره.لطفا بفرمایید علت درد چیه.ممنون

    مدیر سایت

    خدا قوت این مطالبی که شما فرمودید علائم درد سیاتیک هستش و باید از شما ام آی آی گرفته بشه و با مطب تماس بگیرید تا به همراه MRI معاینه حضوری شید.

  • سید احمد لیکوال

    سلام اقای داکتر! خانم ام ران درد شدید دارد چند بار پیش پزشک بردم نتیجه نداد به رهنمای ومشوره تون نیاز دارم ممنون میشم ????????????

    مدیر سایت

    خدا قوت حتما ام آر آی لگن و ام آر آی ستون فقرات باید انجام بشه تا منشا درد در زمان معاینه بیمار مشخص بشه.

  • مهری

    سلام من جلوی گوزک پام به میز برخورد کرد حدود ۹ماه پیش و mriرفتم دکتر گفت صبر کن خودش خوب میشه ولی حالا به مرور پشت ران و کل اون پام درد داره نمیتونم فعالیتی ورزشی انجام بدم چون بدتر میشه ممنون میشم نظرتون رو بفرمایید ۲۶سال دارم

    مدیر سایت

    سلام خدا قوت این درد شما ربطی به اون ضربه نداره این درد انتشار یابنده شما باید با بررسی ستون فقرات باید شفاف بشه می تونید حضوری تشریف بیارید مطب برای بررسی دقیق.

  • علی بصیری

    سلام خسته نباشید بنده از امروز صبح.درد ران پا شروع شده وهنوز داره بیشتر میشه تقریبا نواحی نزدیک به بیضه درد داره خیلی زیاد شده

    مدیر سایت

    خدا قوت حتما چیز سنگینی بلند کردید که در حقیقت کشاله ران با انتشار به بیضه درد می کنه.

  • Zuheel

    سلام من دختر استم که ۲۵ سال دارم مدت چهار پنج سال می‌شود که درد ران دارم هر دو ران هایم درد میکند در زمان پریود زیادتر درد میکند به بسیاری داکتر ها مراجعه کردم نفهمیدن آیا شما دلیل شه میدانید.؟

    مدیر سایت

    خدا قوت اول باید کمبود های ویتامینی مثل کلسیم ، ویتامین D و نوروبیون باید اصلاح بشه و بعد از اون هم ام آر آی کمر.

  • رضا غلامزاد

    سلام بیرون ران پای چپم دردش از قسمتی از لگن شروع میشه تا انگشتای پام بیشتر انگشت ۳هست دکترم زیاد رفتم ولی نفهمیدن

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد مربوط به انتهای ستون فقرات هست

  • ستایش

    سلام خانمی هستم ۳۰ ساله چند روزی هست که از روی ران پام تا به سمت زانو درد هایی دارم که حس ضعف و سوزش رو داره چند روز پیش که برای بار اول شروع شده بود حالت اسپاسم هم به همراه درد بود ولی این بار فقط دردی که گفتم هستش پزشک مراجعه کردم برام آزمایش خون نوشتن انجام دادم و ظاهرا دچار کم خونی هستم ولی کلسیم بدنم نرماله هر دو پام هم درد میکنه وقتایی که بخاطر کارم تایم بیشتری رو می شینم و کمی وزنم رو روی ران پا می ذارم دردم شروع میشه نمیدونم دلیلش واقعا چیه قبلا اینطوری نبودم در ضمن نزدیک به ایام قاعدگی هم هستم. ممنون میشم راهنمایی کنید و بگید مشکلم چی هستش و باید چیکار کنم.

    مدیر سایت

    خدا قوت حتما برای این مشکل باید کمر در مطب به صورت حضوری بررسی بشه چون گاهی به دلیل چند تنگی های انتهای ستون فقرات باعث به وجود آمدن این علائم میشه.

  • خانم م.شلالوند

    سلام.علت درد ماهیچه ها ران چیه؟ البته درد در حین راه رفتن و دویدن ندارم.حس خستگی دارم با مشت ک میزنم به ماهیچه هام یه درد خفیف داره و لذت بخش.یعنی حس میکنم خستگیم در اومده بعد از زدن اون ضربه ها.همیشه اینجوریم لطفا راهنمایی کنید.با تشکر

    مدیر سایت

    خدا قوت علت این درد ها کمبود ویتامین های گروه B هستش یک مدتی باید آمپول نوروبیون تزریق کنند.

  • علی وزیری دوزین

    سلام خسته مادرم من تو اشپزخونه افتاده و قسمت ران پاش تا زانو احساس درد دارهه و کبودی ندارهه وقسمت باستنش یه ذره درد داشت بهتر شده ولی ران پاش تا زانو اذیتش میکنه ولی به هیچ عنوان کبودی ندارهه مشکل چیست اقای دکتر ؟

    مدیر سایت

    خدا قوت مادر شما باید عکس رادیولوژی به صورت رخ هر دو زانو ایستاده بگیرن بعد تشریف بیارند تا بررسی بشه

  • سارا

    سلام خوبید من بخش داخلی رانم به اندازه یه کف دست درد سوزشی از پوست و گوشت دارم. خیلی اذیتم علتش چی می تونه باشه؟

    مدیر سایت

    خدا قوت ببینید این مورد از اعصاب می باشد.

  • سعید

    درود سلام بنده مرد ۴۲ ساله چند سالی است که هر از گاهی، درد در ناحیه وسط روی ران چپ احساس می‌کنم که دردها معمولاً روزی چند بار و هر بار حدود ۱۰ ثانیه به طول می‌انجامد لازم به ذکر است در اون ناحیه که اندازه نصف کف دسته، موهای ۲ میلیمتری داره! در حالی که سایر نواحی، ۵ سانت! سپاس از شما

    مدیر سایت

    سلام خدا قوت می تونه برای تحریک اعصاب اون منطقه باشه

  • سعید

    درود سلام بنده مرد ۴۲ ساله چند سالی است که هر از گاهی، درد در ناحیه وسط روی ران چپ احساس می‌کنم که دردها معمولاً روزی چند بار و هر بار حدود ۱۰ ثانیه به طول می‌انجامد لازم به ذکر است در اون ناحیه که اندازه نصف کف دسته، موهای ۲ میلیمتری داره! در حالی که سایر نواحی، ۵ سانت! سپاس از شما

    مدیر سایت

    سلام خدا قوت امکان داره این علائم از کمر باشه

  • مهدی ترکان

    سلام من چند شب پیش خواب ترسناکی دیدم و به گفته اطرافیان در خواب گریه کردم ، صبح که از خواب بیدار شدم احساس درد انتهای ران پای راستم کردم که بعد از گذشت چهار روز بدتر شده و به کمپرس گرم و سرد و استراحت هم پاسخ نداد دیشب دیگه اصلا از درد خوابم نبرد تا صبح میشه علت درد رو فهمبد یا احتیاج به ازمایش و عکس داره ممنون

    مدیر سایت

    خدا قوت مال استرس و اعصاب است و با استراحت بهتر میشه.

  • عاطفه کریمی

    با سلام. همسرم دیروز بطور ناگهانی دچار درد در قسمت جلو ران شده. طوری که نمیتونه راه بره عادی و میلنگه. اخیرا فعالیت زیاد داشته چون من بستری ام و ایشون دست تنهاست، زیاد مجبور میشه تند راه بره که به من یا کارای مختلف برسه. قسمت جلو و فوقانی ران راست، کنار تختم بود ترمز تخت باز بود تکیه داد تخت حرکت کرد سمت چپ ران همون قسمت فوقانی ولی نه دقیقا قرینه ی محل درد راست دچار حالت گرفتگی شد و گفت وای این طرف هم گرفت. میفرستمش دکتر امروز، ولی علت چی میتونه باشه????

    مدیر سایت

    خدا قوت در درجه اول هیچی موردی نیست و از اسپاسم عضلانی می تونه باشه اما برای اطمینان و دقت در بررسی باید عکس رادیوگرافی لگن گرفته بشه .

  • حمیدرضاراجعی

    سلام من شغل جوریه که ازساعت8صبح درحال پیاده روی هستم وسرپام تاساعت۲، الان چندروزه قسمت روی ران پای چپم عجیب در داره وتیرمیکشه میزنه به کل پام جوری که ازپله بخوام برم بالاانگاربی حس میشه علتش چیه؟ممنون میشم بفرمایید

    مدیر سایت

    خدا قوت خیر مال التهاب عضلات هست و باید استراحت بکنید و داروی ضد التهاب مصرف کنید.

  • علی اصغر معظمی

    سلام علت دردروی ران چیه انگارکه یک رگی هست که دردمیکنه

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد شما در واقع مربوط به انتهای ستون فقرات میشه که یکی از اعصاب انتهای ستون فقرات دچار گرفتگی شده و با دارو و فیزیوتراپی برطرف میشه.

  • بهناز براتی

    سلام. خستع نباشین. حدود یک ماه و نیمه که پشت ران پای چپم درد میکنه از پشت زانو تا نزدیک لگن. دردش شبیه گرفتگی عضله اس و کوفتگی بعد از ورزش. هیچ ضربه ای هم نخورده. هیچ دکتری تشخیص نمیده مشکلم چیه. لطفاً راهنمایی بفرمائید.

    مدیر سایت

    خدا قوت علائمی که شما نام بردید علائم سیاتیک است و حتما ام آر آی کمر باید بگیرید و معاینه بشید.

  • مهدی

    باسلام الان به سوالات پزشکی جواب میدید مرسی

    مدیر سایت

    خدا قوتبله سوال خود رو بفرمایید ؟

×